Royal wedding

Och visst ser vi fram emot att följa prins williams och kates bröllop!
För oss i sverige så kommer det antagligen inte bli lika stort som Victorias bröllop men värden över ses detta som ett av de största bröllopen sen prinsessan Diana och Charles.
Bröllopet kommer äga rum
29 april Westminster Abbey, Clarence House.

Bildspel på kate:Introducing Kate Middleton: Britain's Queen-in-Waiting - Photo Essays - TIME

bildspel på kyrkan: Photos: A Brief History of Westminster Abbey - Photo Essays - TIME


Ytterligare höjdpunkter ur CNNs bröllopsbevakning:


- Varje Lördag kl 20.00 under hela april är Richard Quest värd för specialprogrammet A Royal Wedding: The Marriage of William and Catherine - start lördag 2 april
- The Women Who Would Be Queen – dokumentären om Kate Middleton, sänds lördag 30 april klockan 22.00
- Under hela bröllopsveckan sänder Piers Morgan Tonight live från London med ämnesrelevanta gäster – 26-30 april klockan 03.00

Back in buisness

Hej alla underbara läsare, jag har inte gått och dött! :0

Utan jag har tagit en rätt ordentlig bloggpaus för att få iordning på familj, jobb och hus&hem.
Men nu känner jag att de börjar klia i mina fingrar att få inspirera er med mängder med bröllops tips/inspiration är något jag verkligen vill!

Under min blogg paus har jag hunnit utbilda mej till friösr/stylist, samt öppna mej ett eget företag, samarbetar tätt med både make up artister och fotografer så om du behöver bli fin för ditt/någon annans bröllop tveka inte och skicka iväg ett mail till therese@[email protected] så ska vi se om jag kan hjälpa er!
Självklart om de gäller något annat inom media eller foto/catwalk så kan ni anlita mej för sådana uppdrag med, är inte låst för "bröllops" kategorin.

På min bloggande bröllps resa så kom jag ju på att detta var en branch jag ej ville lämna, så målet är att på sikt kunna antingen få en anställning som bröllopskoordinator eller starta ett helhets koncept där jag kan erbjuda alla tjänster till er söta brudpar, nu har jag ju frisörutbildningen i ryggen och en bas utb i make up så ser verkligen fram emot att få komma ut och göra er brudar vackra!

Tänkte självklart bjuda er på lite bilder från en av mina senaste fotosessioner jag gjort och så återkommer jag med massa nya bröllops tips inom kort!

KRAM på er!


















Modeller: Frida Vermandis, Linda Åkersson, kochi Faraj.
Fotograf:Jimmy Tang
Make up: Johanna Fransson
Producent/hårstylist:Therese Tang
Assistent:Madeleine Karlsson

RSS 2.0