Sponsorn Johanna

Som har sin söta butik i bålsta brollopfest.
När jag träffade Johanna så bad jag henne skriva lite info om hur det kom sej att hon hamnade i bröllopsbranchen.

Här kan ni läsa hennes resa till den butik hon driver idag.

Sömnaden har alltid varit en del av mitt liv då det började med
handsömnad och pyssel med mormor. Vid 6 års ålder fick jag min första
symaskin och därefter har det blivit en hel del kläder, gardiner och
symaskinsparken har utökats till 6 stycken. Efter att min fyra år
äldre kusin visade mig hur man klippte till och sydde byxor tog
intresset ett steg vidare och även nallarna bar byxor och inte
klänningar och kjolar som tidigare.

Siktet har under uppväxten hela tiden varit inställt på att arbeta med
sömnad och textil och valet till högskola var inte så svårt, det blev
Textilhögskolan i Borås. Det slutade med en magisterexamen i
företagsekonomi med inriktning mot textil tillverkning. Flera av mina
kurskamrater tog sig in i postorderföretag och väletablerade
modeföretag som inköpsassistenter, produktutvecklare etc. Själv fick
jag ett mail av Sonia, som egentligen inte visste vad hon ville, men
jag fick gärna komma och titta i hennes butik/ateljé. Det blev
personkemi och en helt ny värld öppnade sig för mig,
bröllopsklänningar och herrkläder.

Inget som jag direkt hade erfarenhet från tidigare, men efter två års
arbete tog jag det stora steget att ta över företaget. Kände att jag
då hade fått tillräckligt med grunder för att ta mig an ett etablerat
företag men också tillföra min personliga prägel. För mig ska kunden
få ett mervärde, personlig service och kvalitet, något extra när man
bokar kläder hos mig. Det är inte att handla på postorder eller att gå
in och välja en klänning på en galge och gå därifrån, utan det lilla
extra att jag anpassar kläderna efter kunden, levererar till önskad
plats, erbjuder hjälp med påklädning, specialsyr detaljer, möjlighet
att låna paraply om det öser ner eller andra akututryckningar.

Bröllop och fest har sedan dess blivit en del av min vardag och jag
sniffar mig till romantiska filmer på TV, bröllopsannonser i tidningar
med mera och blir lika betagen av varje brudpar som jag träffar på.
Att smita in i en kyrka en lördag för att se om det är en vigsel där,
det måste klassas som arbetsskada.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tackar !! :)

2009-07-29 @ 16:03:50
URL: http://weddingjuni.blogg.se/
Postat av: issa

Hej!



Ta chansen att vara med om att tävla om ett presentkort i min blogg! kram



http://issabellek.blogg.se

2009-07-29 @ 16:15:39
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: Johanna/Bröllops~Festkläder

Men oj, det är ju jag det där ju jag :-D

2009-07-29 @ 17:52:09
URL: http://www.brollopfest.com
Postat av: Sara

sv: Tack så mycket! Hon är en underbar hund och rasen är fantastisk!

2009-07-29 @ 19:36:51
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: lena

förstår att hon Johanna har ett guld jobb bara träffa glada/lyckliga människor jämt det måste vara dröm jobbet

2009-07-30 @ 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow Bröllopsbloggen
Trackback
RSS 2.0