Jag vill bara förtydliga

Jag är ingen människa som är ute efter att snylta på andra, leva efter den lätta vägen.
Jag är bara en i mängden precis som du.
Jag har en underbar familj som jag älskar över allt annat.
En sambo som får mej att le och skratta varje dag, en man som jag vill leva mitt liv med!
Är det något fel i det?
Jag skänker varje månad närmare 200 kr till olika hjälporganisationer i världen för att det finns så mycket skit i den.
Jag vill inte ha svält eller krig, men jag kan inte förändra världen, men jag försöker på de sätt jag kan!
En bidragande faktor till att jag inte sparat pengar till bröllop är just därför för att de pengar jag ev. kunnat spara har jag skänkt för att göra min del i de hela.
Sen så ska jag väl självklart inte skylla allt på det.
Visst, vi har valt att bygga nytt hus som kostade mycket pengar, och som vi betalar massor av lån på.
Men vi vill bo i ett bra område med en bra skola, så de vi håller närmast om hjärtat, ska få en bra uppväxt och en så bra framtid som möjligt; nämligen våra barn.
Vi har satt allt annat i fokus före vår egen kärlek; barnen jobbet, vänner, etc.
Nu tycker jag att det är på tiden att vår tid ska komma, att vår dröm ska uppfyllas.
Om jag lyckas återstår att se, men jag kan inte sitta och se hela livet rulla förbi mig utan att se till vad jag vill allra mest. Och vad jag vill är att bli Richards fru, bli en familj på riktigt om ni förstår vad jag menar.
Så snälla, ni som kommer in hit och dömer mig och anklagar mig för att snylta på systemet: jag gör min beskärda del i det hela, gör du det, eller sitter du bara bakom en skärm och gnäller på andra?
Det är vad jag tror!

Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Du har så rätt vännen. Strunta i någon som säger annat!

Om man bara vill klaga eller inte gillar det du gör behöver man inte skriva något tycker jag. Jag hoppas att ni lyckas. Kram!

2009-05-09 @ 12:17:18
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

men åh det är ju du :) hoppas att du lyckas!

2009-05-09 @ 12:23:04
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: catrin

bra skrivet!!!!!

2009-05-09 @ 12:28:40
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Det är klart att du har rätt till bröllop!

Och jag tycker att det är en rolig idé att man genom en blogg kanske kan få sitt sagobröllop!



Jag håller tummarna för er att ni får ERAN dag innan sommaren är över :)



Kram

2009-05-09 @ 12:33:39
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha en super bra helg!

2009-05-09 @ 14:42:30
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Kristin

Hej! Vilken tokig och jätterolig idé! Jag hoppas verkligen att du får det bröllop som du önskar dig. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med något då jag är halvfattig student. Jag kommer dock följa din resa och håller alla tummar för att det kommer bli toppen! Vilket det såklart kommer bli, du verkar oerhört driftig och målmedveten. Go girl!



Lycka till! :D

2009-05-09 @ 15:31:32
Postat av: elin

Hejsan!

Jag såg din kommentar på stinalees blogg och tyckte så synd om dig. Klart jag vill hjälpa till.

Jag följer gärna din blogg, om du känner för det får du gärna följa min också. Men det jag tänkte fråga va, om du behöver hjälp med blogg design? Jag hjälper dig så himla gärna. Det skulle vara extremt roligt. Så snälla, kram på förhand.

2009-05-09 @ 15:56:35
URL: http://elinstenback.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag tycker idén är jätterolig! Tyvärr kan jag nog inte göra något för att bidra, men jag följer din resa mot ditt drömbröllop!



Lycka till!

2009-05-09 @ 18:34:26
Postat av: ann

håller med sophia!!

2009-05-09 @ 18:47:53
Postat av: Anna

Jag förstår verkligen inte problemet. Det kostar ingenting att gifta sig! Festen kostar, men den får man väl planera efter sin egen plånbok eller spara tills man har råd! Läs underbaraclaras blogg (och andra bloggar) för tips på en billig men fin bröllopsfest.

2009-05-09 @ 19:24:05
Postat av: Linna

Jag önskar dig lycka till med ert bröllop - men jag förstår inte ditt resonemang. Min man och jag har fadderbarn och skänker 500 kr i månaden - inte tyckte vi att vi hade rätt till ett bröllop bekostat av andra för det. Vi har oxå barn och hus, och har rättat mun efter matsäck vad gäller livet i stort och bröllop. Det känns väldigt bra att göra så - det finns ett stort värde i att klara sig själv, inte behöva försvara sig mot andra som du tydligen känner behov av, och inte bli bitter för att man inte fick nog.

2009-05-09 @ 20:01:56
Postat av: M

Hej!



Livet som arbetare handlar om prioriteringar. Du har ju dumt nog prioriterat bort det som tydligen är viktigast för dig. Istället lägger du pengar på ett nybyggt hus, ungarna och välgörenhet.



Köp en billig klänning, en 2000-kronorsring, vig er gratis i kyrkan och ha bröllpsfesten i ert nybyggda hus. Hur mycket kan det kosta? 20.000? Spara i ett halvår eller ett år liksom.



Sen att det sista du gör efter att du tiggt pengar är att beskylla alla dina läsare för att sitta och gnälla kommer ju inte inbringa några pengar.

2009-05-09 @ 20:18:55
Postat av: Jes

Hej!

Hittade precis din sida! KUL grej! Bry dig inte om i fall folk skriver dumma saker - kör ditt eget race & lycka till!



Kram Jes

2009-05-09 @ 20:24:02
URL: http://vitavillavila.blogspot.com
Postat av: choquitaa

Håller med M!

2009-05-09 @ 20:32:16
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Att snylta pa systemet gor man nar man fuskar med skatten, jobbar svart, tar social bidrag men jobbar svart anda, ar sjukpensionar men jobbar lite pa sidan om. Det ar att snylta pa systemet, for da ar man girig nog att ta av de skattepengar andra manniskor har betalat in, medan att starta en blogg pa det har sattet ar ratt frack tycker jag. Pa bada satten. Snillrikt och girigt pa samma gang. Fragar man inget far man inget heller, sa ar det ju for alla faktiskt. Men skillnaden ar ju att denna blogg ar frivilig att lasa, lanka till och skanka pengar till. Daremot ar det ju inte frivilligt att valja huruvida de skattepengar man betalar in ska ga till socialbidrag/sjukpensioner m.m. Och det finns ju redan en massa bloggare som tjanar en massa pengar pa sina bloggar, sa varfor sa mycket gnall for att det kommer en till?? Det ar frvilligt att lasa och bidra. Pa riktigt. Lat bli om det inte passar.



Personligen skulle jag aldrig kunnat tigga ihop till mitt brollop av blogglasare, dels for att jag inte har sana mangder lasare som kravs, dels sa skulle jag kanna som att jag var skyldig mina generosa lasare nagot, atminstine inflytande over sjalva brollopet, och det skulle jag inte ga med pa.

Men detta ar en smaksak, vill man forsoka sa tycker jag att man ska, som sagt man tvingar ingen att bidra. Nansin!

2009-05-10 @ 02:32:38
Postat av: Malin

Hej! ett tips bara! Tycker, det här va en superrolig idé, det finns så många som tycker skitsaker, mest för att dom inte kom på idén själva, eller för att DE aldrig skulle lyckas med den, haha, kör på!



En tips kan vara att lägga in lite bilder från er vardag, eller då du sitter och gör saker som har med bröllopsplanerandet att göra, då känner sig folk mer delaktiga. Lycka till!

2009-05-10 @ 09:35:04
URL: http://azonmalin.blogg.se/
Postat av: LIENE

du verkar som en mycket omtänksam person och din fästman med, som vill göra det bästa för era barn:) det är bra tycker jag.

2009-05-10 @ 09:41:59
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Josie

Helt, helt galet snedvridet.

2009-05-10 @ 11:45:52
Postat av: Elin

Såg er kommentar hos min favoblogg, lycka till med ert bröllop! Om ni har en bra ide till samarbete med mej tveka inte att mejla mej!

Hälsningar Elin

2009-05-10 @ 16:43:13
URL: http://fairfashion.blogg.se/
Postat av: Maria

Bröllopstips

Klädsel enkel vit sommarklänning

Bukett köp dina älsklingsblommor och bind ihop med vita band

Vigsel i kyrkan är gratis

Lokal hemmet alt i trädgården

Bordsdekorationer plocka blomor från naturen

Mat komponera en enkel god meny och tala om för gästerna att det är knytkalas och vad var o en skall bidraga med.

Om 10 år kan ni fira jubileum genom att förnya era äktenskapslöften och då även ordna den stora fest som ni önskar.

2009-05-11 @ 01:35:30
Postat av: danielak

sv. jag tkr det är helt okej att göra reklam hos andra, och ja, få ett bröllop sponsrat, jag försöker just nu göra min blogg stor för att kunna hjälpa mamma med hyran.. Livet är det man gör det till.. ;) dock om man gör kommentar till sin blogg, så kanske man borde läsa inlägget och skriva något litet om inlägget innan man skriver det man egetligen vill få fram. :) Lycka till med bröllopet och allt! :D

2009-05-11 @ 16:55:23
URL: http://daniielak.blogg.se/
Postat av: MUSIC at danielak's

(vart fel blogg i förra kommentaren.. ;)) Lycka till!

2009-05-11 @ 16:56:19
URL: http://danielaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow Bröllopsbloggen
Trackback
RSS 2.0