Tokig kommentar

Du skom kommenterat att du vill skänka pengar till mitt "ståtliga" bröllop...
Är ingen pompa och ståt jag söker, jag vill bara kunna bli man&hustru.
Jag förstår att denna kommentar är ironisk att du menar negativt men varför ska du tolka att jag vill att sverige ska bekosta mej lyx?
Jag söker inte ett bauta bröllop som ska va störst bäst och synas mest!
Det är inte det som betyder något för mej, jag vill endast föreviga vår kärlek.
Därför startade jag detta projekt att företag och privatpersoner kan hjälpas åt..
ett jätte bra exempel är tjejen bakom bloggen furnish, hon är utbildad florist.
Går du till en blomster affär och pratar bröllopsbukett så lägger dom på 500 bara för att lyssna.
Blommorna i sej är inte det dyra utan binderiet som hon sa till mej!
Alltså hon hjälper mej binda en bukett, dela med sej av sin kunskap så jag får en fin bukett.
och företag får synas i denna blogg  och media om dom sponsrar med tex. ringar, kläder.

Är ni med?

Hur eller hur ska ja försöka inte låta negativa kommentarer ta på mej för jag får mera possitiva och de väger över de hela!
Och  bloggen är en hit, :)

Kommentarer
Postat av: catrin

svenska avundsjukan, den e bara så...

2009-05-13 @ 09:21:28
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Du ska inte bry dig om såna komentarer.

Avundsjuka människor finns överallt!

Och man behöver ju inte ha pompa och ståt bara för att ha ett vackert bröllop!



Tycker absolut att det är spännande att följa eran resa till att bli "man och hustru" :)



Kram

2009-05-13 @ 09:53:46
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ehm... Du talar ju emot dig själv totalt?



"jag vill ha mitt drömbröllop men ekonomin säger annat..."



och sen:



"Jag söker inte ett bauta bröllop som ska va störst bäst och synas mest!"



Om nu kärleken är så viktig och att bröllopets lyx inte har nån betydelse, som du säger i detta inlägget, är det ju för fan bara att gifta sig då! Ett enkelt litet bröllop, kan knappast vara svårt. Sluta spela präktig, fröken girig! Klart som fan du tror att du ska bli sponsrad till värsta lyx-bröllopet. Herregud. Keep on dreamin', haha

2009-05-13 @ 10:11:00
Postat av: FURNISH.etc

Stå på dig! Folk är bara avundssjuka!

2009-05-13 @ 10:18:04
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hejsan,

Vilken fin bröllopsblogg du har =) Läste på din sida att du vill ha fler följare på din bloglovin. Skriv en kommentar på min blogg om du fortfarande är intresserad så kan vi följa varandra =) Kram / Rebecca

2009-05-13 @ 13:13:52
URL: http://www.stylecenter.se/modeblogg
Postat av: Rebecca

Hej hej =)

Nu följer jag dig också. Jag verkligen älskar bröllop, det är så fint och hoppas på att jag också får vara med om ett, men först måste jag bara hitta "den rätta". Men tills dess får jag gå på alla andras och läsa din blogg =) Hoppas du får en jättebra fortsatt dag! Mvh / Rebecca

2009-05-13 @ 15:07:49
URL: http://www.stylecenter.se/modeblogg
Postat av: Cis

Men herregud.. detta är ju skit coolt.. det ända jag är sur för är att du kom på denna idé innan mej.. haha! Har dock inte pojkvän ännu.. så bröllop är ju inte direkt på tapeten ännu.. men ändå :p



Du behöver inte försvara dej även om jag vet att det är svårt med elaka kommentarer..



Fan jag hoppas detta bröllop blir ståtligt.. t.o.m lyxigt :D Tycker inte du ska behöva gömma din förväntan på ditt drömbröllop bara för att folk inte ska tycka att du mjölkar pengar osv!!



Du kommer få ett jääätte fint bröllop och inte behöva lägga ut knappt några pengar.. herregud, hur många får den chansen? och då tjänar ändå dom som bidrar oxå på detta..



Jag kan dock inte komma på något sätt jag kan bidra med.. du kan få låna min hund som ringbärare ;p haha



Hoppas du får ditt drömbröllop och kom ihåg att folk är bara iriterrade på dej för att du kom på denna ide och inte dom.. plus att det sticker alltid i folk när andra människor får saker gratis!



åhh.. finns inget jag längtar så mycket till som mitt bröllop.. haha!



ojoj va jag babblar på.. lycka till som sagt :)





2009-05-13 @ 23:25:16
URL: http://cisis.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej, jag hoppas du inte tar det här som en negativ kommentar. :)

Jag ville bara säga att om du bara vill bli man och hustru... Varför inte gifta er i rådhuset? :) Och sen satsa lite cash på att fira efteråt med familj, vänner m.fl. :)

Då gifter ni er, har två vittnen till vigseln. Sen firar ni med familj och vänner efteråt? :)

Det är det billigaste billiga, plus att ni får fira er dag tillsammans med alla på festen efteråt. :)

2009-05-14 @ 13:59:22
URL: http://lesanglotdesanges.blogg.se/
Postat av: Cis

Tänkte svara till dej jonna.. eftersom jag tycker hon redan förklarat det i bloggen.. hon vill framförallt bli man och hustru MEN.. hon har ju även delat med sig av sin (mångas) dröm om drömbröllopet..



För vist är det så att alla vill med giftemålet bli man och hustru men de flesta av oss tjejer drömmer ändå om dagen då vi har den underbart fina klänningen, blommorna, gästerna och kyrkan/platsen osv osv..



hade inte detta mycket-gynnande-för-alla-exprimentet lyckats hade hon fått ta ett lån hon kanske inte har ekonomi att betala av elle ge upp sin dröm och helt enkelt gifta sig i rådhuset..



Varför sluta jaga sin dröm bara för att några detaljer som i detta fallet pengarna står ivägen?



Helt otroligt va ifrågasatt man blir för att man råkar sticka ut eller ännu värre göra något som man själv tjänar på..

2009-05-14 @ 20:24:15
Postat av: Madeleine

Tror att problemet ligger i olika definitioner av vad "pompa och ståt" i bröllopssammanhang innebär. Läser man på olika bröllopsforum och liknande inser man att många tycker att det är "ett vanligt enkelt bröllop" när man köper klänning för 10 000, caterar mat för 80 000, ska ha sprit, flådiga dekorationer, färdigbeställa så mycket som möjligt. I samma forum finns det de som menar att ett bröllop över 50 000 kr, inkl. allt, är ett stort flådigt bröllop. Dessa menar att ett enkelt bröllop är en enklare fest med nära vänner, hemlagad enkel mat. Man har lite olika uppfattning om vad som är minimum för ett "riktigt" bröllop. I Sverige över lag har vi ganska höga uppfattningar vad man som människa per definition har rätt till. Detta speglas också i bröllopsdebatten. Min åsikt är att vill man gifta sig så gör man det för att man just vill gifta sig. Kan man inte lösa det med pengar så gör man det enklare för det är ju ändå inte festen som är viktig. Om det för mig vore festen som vore viktig skulle jag nog önska att någon sa till mig att jag skulle fundera på om jag verkligen ville gifta mig.

2009-06-15 @ 13:04:35
URL: http://lamadde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow Bröllopsbloggen
Trackback
RSS 2.0